Edytorstwo i typografia to już nie tylko wiedza dla specjalistów takich jak redaktorzy, graficy, korektorzy czy copywriterzy. Pięć dni w tygodniu pracownicy biurowi piszą notatki, wpisy, umowy, wysyłają maile… czyli składają teksty! Wiedza, jak robić to poprawnie i czytelnie, powinna być łatwo dostępna.
Pierwsze zdanie
Postępująca komputeryzacja procesów wydawniczych oraz ogólna dostępność programów do przetwarzania tekstów sprawiają, iż działalność edytorsko-typograficzna nie jest już zarezerwowana dla wąkiej grupy specjalistów zajmujących się przygotowaniem tekstu publikacji do wydawnia.
Jak pisać i redagować
I tak jest! Książka Jak pisać i redagować zawiera poradnik redaktora i wzory tekstów użytkowych. Każdy, kto chce wiedzieć, jak odpowiednio oznaczyć cytat, dodać przypis, kiedy i jak stosować znaki specjalne (na przykład: łączniki, myślniki, apostrofy), może zajrzeć do odpowiedniego rozdziału i zastosować się do rad autorów niezależnie od tego, czy to tekst naukowy z dziedziny chemii, list motywacyjny, FAQ, konspekt czy protokół. Dowie się także, jak ładnie podzielić i przenieść wyrazy czy rozstrzelić pismo.
Poradnik Jak pisać i redagować powstał na podstawie Polszczyzny na co dzień pod redakcją Mirosława Bańko. Przyda się w każdym biurze – podane są przykłady konkretnych dokumentów i ich poprawnego przygotowania. Z pewnością korzystnie wpłynie to nie tylko na wizerunek (odbiorca widzi, że starannie podchodzimy do tematu), ale też przejrzystość komunikacji, ponieważ powszechnie uznawany porządek językowy ma tę zaletę, że mniej zależy od czyjejś interpretacji.
Nie jest to książka, którą trzeba czytać od deski do deski, ale którą warto mieć na biurku zawsze, gdy otwieramy edytor tekstowy. Wbrew zacytowanemu pierwszemu zdaniu książki, w bardzo prosty sposób wyjaśnia tajemnice i zagwozdki redakcji tekstu. Gorąco polecamy!
Wydawnictwu serdecznie dziękujemy za przesłanie egzemplarza recenzenckiego, dzięki czemu mieliśmy przyjemność przeczytania poradnika ❤️
0 komentarzy